Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης με τίτλο Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών
Η Σχολή ΗΜΜΥ στο Facebook  Η Σχολή ΗΜΜΥ στο Youtube

Απολογισμός έργου Κοσμήτορα Σχολής ΗΜΜΥ 2021-2022

Έκθεση Απολογισμού του Έργου του Κοσμήτορα της Σχολής ΗΜΜΥ για το Ακαδημαϊκό Έτος 2021-2022

(όπως εγκρίθηκε ομόφωνα από τη 2η/10-10-2022 Συνεδρίαση της Κοσμητείας της Σχολής ΗΜΜΥ, σύμφωνα με τον Νόμο 4957/2022, Άρθρο 26)

Ο απολογισμός του έργου του Κοσμήτορα της Σχολής ΗΜΜΥ που ακολουθεί δεν συμπεριλαμβάνει τα συνήθη, αλλά εστιάζει κυρίως στις "μεταρρυθμίσεις" (δηλ. πρωτοβουλίες που έλαβε ο Κοσμήτορας) κατά το διάστημα 1 Σεπτεμβρίου 2021 – 31 Αυγούστου 2022. Ο απολογισμός του έργου του Κοσμήτορα της Σχολής ΗΜΜΥ εγκρίθηκε ομόφωνα από τη 2η/10-10-2022 Συνεδρίαση της Κοσμητείας της Σχολής ΗΜΜΥ.

 

Α. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑΣ

  1. Faculty Job Advertisement

    Στο πλαίσιο της διερεύνησης των γνωστικών αντικειμένων προκήρυξης θέσεων ΔΕΠ αλλά και της εξωστρέφειας της Σχολής, γνωστοποιήσαμε την πρόθεσή μας για προκήρυξη θέσεων ΔΕΠ με διεθνή ανακοίνωση, στην οποία απάντησαν άνω των 20 ενδιαφερόμενοι Έλληνες (που ζουν κυρίως στην αλλοδαπή). Οι θέσεις προκηρύχθηκαν πρόσφατα και αναμένουμε κάποιοι από τους παραπάνω ενδιαφερόμενους να υποβάλουν αίτηση.

  2. Annual Activity Reports

    Όταν ανέλαβα στη θέση του Κοσμήτορα, την 1-9-2021, εκκρεμούσαν τα annual activity reports (AARs) των ετών 2018-2019, 2019-2020, και 2020-2021. Μέσα σε λίγες ημέρες ετοιμάσαμε τα AAR των ετών 2018-2019 και 2019-2020, ενώ κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους ολοκληρώσαμε και το AAR του 2020-2021. Μάλιστα, επικοινωνήσαμε και συμπεριλάβαμε τα AAR του κ. Χριστοδουλάκη, Ομότιμου Καθ. της Σχολής. Επίσης, υπολογίσαμε τα στατιστικά δημοσιεύσεων, διπλωμάτων, και έργων για τα προηγούμενα ακαδημαϊκά έτη και τα συμπεριλάβαμε στα AAR. Τελος, διορθώσαμε τα AAR περασμένων ετών που είχαν προσωπικά δεδομένα και υπήρχε θέμα με το GDPR.

  3. Καλωσόρισμα Πρωτοετών: Πρόσκληση σε Αποφοίτους

    Στο καλωσόρισμα των πρωτοετών τον Οκτώβριο του 2021, αντί να μιλάει κυρίως ο Κοσμήτορας, προσκλήθηκαν τέσσερις (4) απόφοιτοι της Σχολής, από τέσσερις (4) διαφορετικές επιστημονικές ειδικότητες και με τέσσερις (4) διαφορετικές επαγγελματικές ιδιότητες (υπάλληλος στην Ελληνική κυρίως αγορά εργασίας, ερευνητής στη βιομηχανία, καθηγητής ΑΕΙ, διδακτορικός φοιτητής), και μίλησαν στις/στους πρωτοετείς για τις προοπτικές της Σχολής.

  4. Επικαιροποίηση Ιστοσελίδας Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών

    Μετά από πολλά χρόνια, έγινε επικαιροποίηση της ιστοσελίδας των προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών της Σχολής ΗΜΜΥ. Στην επικαιροποιημένη ιστοσελίδα εντάχθηκαν και τα τρία προγράμματα (MSc ECE, MSc MLDS, PhD ECE), αφαιρέθηκε το απαρχαιωμένο υλικό, προστέθηκε ο κατάλογος μαθημάτων που διδάσκονται στα Ελληνικά και στα Αγγλικά, και κυρίως τώρα είναι ξεκάθαρη η διαδικασία αιτήσεων.

  5. Συμμετοχή Σχολής ΗΜΜΥ σε Διεπιστημονική Ημερίδα για το Περιβάλλον

    Ο Κοσμήτορας και δύο μέλη ΔΕΠ (Κ. Γυφτάκης και Φ. Κανέλλος) συμμετείχαν με ομιλίες στη διεπιστημονική ημερίδα για το δίκαιο περιβάλλοντος, την ενέργεια, τους υδρογονάνθρακες, την κλιματική αλλαγή, τη θαλάσσια ρύπανση, την προστασία των δασών και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, που διοργανώθηκε στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων την 7-5-2022 από την Περιφέρεια Κρήτης, τον Δικηγορικό Σύλλογο Χανίων, το Πολυτεχνείο Κρήτης, τον Δήμο Χανίων, το Frederick University και τις νομικές εκδόσεις Lex Book.

  6. Συνεργασία Σχολής ΗΜΜΥ με 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Χανίων

    Στο πλαίσιο της εξωστρέφειας της Σχολής ΗΜΜΥ και της ενίσχυσης της σύνδεσής της με την τοπική εκπαιδευτική κοινότητα, στις 15/2 υπογράψαμε πρωτόκολλο συνεργασίας μεταξύ της Σχολής ΗΜΜΥ και του 1ου Πειραματικού Γυμνασίου Χανίων. Στις 24/2 εγκρίθηκε η συμφωνία συνεργασίας από τη Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων.

 

Β. ΘΕΜΑΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ

  1. Επιτροπή Covid

    Σε συνεργασία με την κ. Αμαλία Σεργάκη, συντάξαμε και ενεργοποιήσαμε από τον Οκτώβριο του 2021 έναν οδηγό διαχείρισης covid-19, ώστε τα μέλη της Σχολής να έχουν σαφείς οδηγίες για το τι πρέπει να κάνουν αν εμφανίσουν συμπτώματα ή είναι επιβεβαιωμένα κρούσματα. Αξίζει να σημειωθεί ότι είμαστε η πρώτη Σχολή του ΠΚ που δημοσιοποίησε έναν τέτοιο οδηγό, ο οποίος μάλιστα υιοθετήθηκε και από άλλες Σχολές. Επίσης, ήρθαμε σε συνεννόηση με τα δύο νοσοκομεία των Χανίων (Μουρνιές και ΤΟΜΥ) και ήμαστε σε συνεχή προσωπική επικοινωνία με τους υπευθύνους covid των δύο νοσοκομείων όταν κάποιο μέλος της Σχολής έκανε τεστ σε αυτές τις δομές ώστε να μαθαίνουμε τα αποτελέσματα των εξετάσεων των φοιτητών μας χωρίς καθυστερήσεις (με ηλεκτρονική επικοινωνία, παρακάμπτοντας τη γραφειοκρατία). Με την κ. Σεργάκη δημιουργήσαμε και τηρούμε βάση δεδομένων όπου καταγράφουμε όλες τις λεπτομέρειες για τους φοιτητές-κρούσματα και τις άμεσες επαφές τους, ώστε να είναι ευκολότερη η διαχείρισή τους (π.χ. ενημέρωση για καραντίνα, ενημέρωση των άμεσων επαφών, επικοινωνία με ΕΟΔΥ, ενημέρωση των υπευθύνων των διαλέξεων/εργαστηρίων).

  2. Filebox: Πρακτικά Συνέλευσης και Κοσμητείας

    Με σκοπό την ενίσχυση της διαφάνειας λειτουργίας των οργάνων, δημιουργήθηκε φάκελος κοινής πρόσβαση στο filebox στον οποίο προστίθεται το υλικό των Συνελεύσεων (έγκαιρα, μέρες πριν τη διεξαγωγή τους, και αποφεύγοντας την αποστολή τους με email) καθώς και το τελικό πρακτικό των Συνελεύσεων ώστε όλα τα μέλη της Συνέλευσης να έχουν άμεση πρόσβαση στα πρακτικά όλων των συνεδριάσεων. Αντίστοιχη διαδικασία ακολουθήθηκε και με τα πρακτικά των συνεδριάσεων της Κοσμητείας.

  3. Χαρτογράφηση Χώρων και Αίτημα για Χώρους στη Σύγκλητο

    Έγινε λεπτομερής χαρτογράφηση των χώρων του Κτιρίου Επιστημών, αναλυτική περιγραφή της χρήσης τους, και αναλυτική καταγραφή των αναγκών της Σχολής. Με ομόφωνη απόφαση της Κοσμητείας ΗΜΜΥ, συντάχθηκε και εστάλη στη Διοίκηση του Ιδρύματος επιστολή για τη διευθέτηση χώρων της Σχολής ΗΜΜΥ, βάσει του Άρθρου 26, περ. η', του Νόμου 4957/2022, στην οποία περιγράφονται οι ανάγκες σε χώρους, τεκμηριωμένες και ποσοτικοποιημένες.

  4. Λίστες Επικοινωνίας

    Δημιουργήθηκαν λίστες επικοινωνίας (Συνέλευση, Κοσμητεία, Διδάσκουσες/διδάσκοντες, Επιστροπή Erasmus, Επιτροπή Εξωστρέφειας) για την αποδοτικότερη λειτουργία της Σχολής.

 

Γ. ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ

  1. Ωρολόγιο Πρόγραμμα

    Με σκοπό τον περιορισμό των μετακινήσεων των φοιτητών προς/από την Πολυτεχνειούπολη, επιτρέψαμε τη διεξαγωγή διαλέξεων σε συνεχόμενο τρίωρο, κατ’ εξαίρεση για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022. Επίσης, μεταφέραμε την Τετάρτη το απόγευμα (5μμ-8μμ) το τρίωρο των φοιτητικών συνελεύσεων στο οποίο δεν γίνονται μαθήματα, ώστε να διευκολυνθεί τόσο η εκπαιδευτική δραστηριότητα (παρέχοντας το οκτάωρο 9πμ-5μμ για μαθήματα) όσο και η συνδικαλιστική δραστηριότητα (επιτρέποντας στις συνελεύσεις να διαρκέσουν περισσότερο από τρεις ώρες, δεδομένου ότι μετά τις 8μμ δεν υπάρχουν μαθήματα).

    Επίσης, με την έναρξη των μαθημάτων τον Οκτώβριο του 2021, παρατηρήθηκε το φαινόμενο σε κάποιες διαλέξεις η χωρητικότητα της αίθουσας να μην καλύπτει τις ανάγκες για το πλήθος των φοιτητών που συμμετείχαν. Το πρόβλημα εμφανίστηκε κυρίως στα μαθήματα του πρώτου έτους. Ενημερώθηκα για αυτό το πρόβλημα και, στο τέλος της δεύτερης εβδομάδας των μαθημάτων, έγινε μία μεγάλη προσπάθεια ανακατανομής των αιθουσών σε μαθήματα ώστε τα μαθήματα στα οποία εμφανίστηκε το πρόβλημα να μεταφερθούν σε μεγάλα αμφιθέατρα, ώστε να βελτιωθεί η κατανομή και να αποφευχθεί ο συνωστισμός. Αυτό ήταν πολύ χρονοβόρο διότι απαιτούσε συνεννοήση με όλες τις Σχολές του Πολυτεχνείου (πολλά email και πολλά τηλεφωνήματα).

  2. Διπλωματικές

    Όταν ανέλαβα στη θέση του Κοσμήτορα, την 1-9-2021, εκκρεμούσαν αιτήσεις από οκτώ (8) φοιτητές της Σχολής οι οποίοι είχαν ολοκληρώσει τα μαθήματα και ζητούσαν τον ορισμό θέματος, επιβλέποντα, και επιτροπής για τη διπλωματική εργασία τους. Επειδή κάποιες από τις αιτήσεις εκκρεμούσαν για μήνες, χωρίς χρονοτριβές και με προσοχή η Κοσμητεία ανέθεσε τους φοιτητές σε οκτώ (8) μέλη ΔΕΠ, μετά από απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος, λαμβάνοντας υπόψη διάφορα κριτήρια. Κατα τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους λάβαμε και άλλες δύο (2) αιτήσεις οι οποίες διευθετήθηκαν με τον ίδιο τρόπο.

    Σύντομα θα καθοριστούν συγκεκριμένοι κανόνες βάσει των οποίων θα προχωρά η ανάθεση διπλωματικών εργασιών σε φοιτητές που αδυνατούν να βρουν θέμα και επιβλέποντα διπλωματικής εργασίας από μόνοι τους.

© Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών 2014
Πολυτεχνείο Κρήτης