Έμβλημα Πολυτεχνείου Κρήτης με τίτλο Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών
Η Σχολή ΗΜΜΥ στο Facebook  Η Σχολή ΗΜΜΥ στο Youtube

Κατάλογος Εκδηλώσεων

19
Ιουν

Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας κ. Φωτίου Μπαμπανιώτη - Σχολή ΗΜΜΥ
Κατηγορία: Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας  
Τοποθεσία
Ώρα19/06/2024 15:00 - 16:00

Περιγραφή:

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών
Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Φωτίου Μπαμπανιώτη

με θέμα

Σχεδίαση και Ανάπτυξη Παιχνιδιού Ρόλων (RPG) βασισμένο στη Δημιουργία Κοινωνικών Κόσμων σε Εικονική Πραγματικότητα
Design and Development of a Role Playing Game (RPG) based on Building Social Worlds in Virtual Reality

Εξεταστική Επιτροπή

Καθηγήτρια Κατερίνα Μανιά (επιβλέπουσα)
Καθηγητής Μιχάλης Λαγουδάκης
Αναπληρωτής Καθηγητής Βασίλης Σαμολαδάς

Περίληψη

Με τις τεχνολογικές εξελίξεις των τελευταίων ετών, το κόστος εξαρτημάτων της Εκτεταμένης Πραγματικότητας (Εικονική Πραγματικότητα, Επαυξημένη Πραγματικότητα και Μικτή Πραγματικότητα) έχει μειωθεί, καθιστώντας τις εφαρμογές Εκτεταμένης Πραγματικότητας πιο προσιτές σε ευρύτερο φάσμα χρηστών. Η έρευνα συνεχίζεται για το πώς αυτές οι τεχνολογίες μπορούν να βοηθήσουν στη δημιουργία συνεργατικών διαδικασιών σε διάφορα πεδία, όπως οι προσομοιωτές πτήσης, μειώνοντας το κόστος και τον κίνδυνο χρήσης των αναλόγων τους στον φυσικό κόσμο. Αυτή η διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στην εικονική πραγματικότητα και εξερευνά τον τρόπο με τον οποίο οι διεπαφές χρηστών και τα οπτικοακουστικά εφέ που ενσωματώνονται στο εικονικό περιβάλλον επηρεάζουν την εμπειρία χρήστη σε συνεργατικές εφαρμογές. Παράλληλα διερευνά εάν τα σοβαρά παιχνίδια εμπλουτισμένα με στοιχεία παιχνιδιών ρόλων μπορούν να αυξήσουν τη συμμετοχή των χρηστών και την παρουσία στον εικονικό κόσμο για να βελτιώσουν τελικά ακόμα περισσότερο την εμπειρία χρήστη. Η παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζει το σχεδιασμό, την υλοποίηση και την αξιολόγηση ενός συνεργατικού παιχνιδιού ρόλων εικονικής πραγματικότητας όπου οι χρήστες, μέσω του διαδικτύου, μπορούν να δημιουργούν συνεργατικά εικονικούς κόσμους και να παίζουν σε αυτούς παιχνίδια με εκπαιδευτικό περιεχόμενο. Ο σχεδιασμός της εφαρμογής αποσκοπεί στο να παρέχει στους χρήστες τα εργαλεία για να δημιουργήσουν εικονικούς κόσμους, όπως εργαλεία μορφοποίησης εδάφους, σχεδιασμού δασών, ποταμών, λιμνών και οικιστικών περιοχών, χρήση μουσικό-ακουστικών ζωνών καθώς και χαρακτήρων τεχνητής νοημοσύνης. Ο σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι να εξεταστεί το πως ο συνδυασμός των παραπάνω στοιχείων μπορεί να διαμορφώσει συνεργατικές εκπαιδευτικά και όχι μόνο παιχνίδια τα οποία αρμόζουν στο μέσο της εικονικής πραγματικότητας ώστε οι χρήστες να μπορούν να μάθουν, να δεθούν μεταξύ τους και να διασκεδάσουν παίζοντας διαφορετικούς ρόλους.

Abstract 

With the technological advancements of recent years, the cost of Extended Reality components (Virtual Reality, Augmented Reality, and Mixed Reality) has decreased, making Extended Reality applications more accessible to a broader range of users. Research continues on how these technologies can aid in the creation of collaborative processes across various fields, such as flight simulators, reducing the cost and risk associated with their physical world counterparts. This thesis focuses on virtual reality and explores how user interfaces and audiovisual effects integrated into the virtual environment affect the user experience in collaborative applications. It also investigates whether serious games enriched with role-playing elements can increase user engagement and presence in the virtual world to further enhance the user experience.
This thesis presents the design, implementation, and evaluation of a collaborative virtual reality role-playing game where users, through the internet, can collaboratively create virtual worlds and play games with educational content. The design of the application aims to provide users with tools to create virtual worlds, such as terrain shaping tools, forest, river, lake, and residential area design tools, the use of music-acoustic zones, as well as artificial intelligence characters. The purpose of this thesis is to examine how the combination of the above elements can shape collaborative educational and other games that are suitable for the virtual reality medium, enabling users to learn, bond with each other, and have fun by playing different roles.

© Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών 2014
Πολυτεχνείο Κρήτης